На практиці таке моделювання провадиться з давніх часів. Однак слід чесно визнати, що ніяких певних результатів ми тут досі не маємо, а саме словосполучення «теорія аргументації» викликає у багатьох логіків скепсис, оскільки ніякої теорії в даній галузі поки не створено. На мою думку, причина такого стану речей криється як в недостатній розробленості ряду проблем семантики та синтаксису (необхідної для розуміння природних людських міркувань), так і в тому, що явище аргументації насправді виходить далеко за межі компетенції логіки в область психології. Коли відбувається аргументація, окрім міркувань її компонентами або сторонами завжди є (а) мотивація, (б) чуттєве відреагування і (в) несимволічні, образні когнітивні процеси; також завжди присутні (г) невербальні сигнали, які як такі знаходяться за межами семіотики. Сучасні логіки мають дуже смутне і викривлене уявлення про явища (а)–(г), а то й взагалі не знають про них нічого, тому як фахівці поки не здатні адекватно описувати аргументативні процеси. Для оволодіння потрібним матеріалом слід серйозно взятися за вивчення загальної психології.
Коментарі
Тема, що виходить за межі області компетенції логіки
На практиці таке моделювання провадиться з давніх часів. Однак слід чесно визнати, що ніяких певних результатів ми тут досі не маємо, а саме словосполучення «теорія аргументації» викликає у багатьох логіків скепсис, оскільки ніякої теорії в даній галузі поки не створено. На мою думку, причина такого стану речей криється як в недостатній розробленості ряду проблем семантики та синтаксису (необхідної для розуміння природних людських міркувань), так і в тому, що явище аргументації насправді виходить далеко за межі компетенції логіки в область психології. Коли відбувається аргументація, окрім міркувань її компонентами або сторонами завжди є (а) мотивація, (б) чуттєве відреагування і (в) несимволічні, образні когнітивні процеси; також завжди присутні (г) невербальні сигнали, які як такі знаходяться за межами семіотики. Сучасні логіки мають дуже смутне і викривлене уявлення про явища (а)–(г), а то й взагалі не знають про них нічого, тому як фахівці поки не здатні адекватно описувати аргументативні процеси. Для оволодіння потрібним матеріалом слід серйозно взятися за вивчення загальної психології.